Подршка учењу

0
311

Драги моји ученици,

Прва и најважнија обавеза у овом тренутку је да чувате своје здравље и живот!!!

Oбраћам вам се у жељи да вам пружим подршку у организовању учења у новим околностима.

Некима од вас учење није најомиљенија активност у животу, али оно је тренутно ваша , друга по важности обавеза, којом можете много да утичете на своју бућност и сналажење у свету рада.

Појава корона вируса вам је  много тога ускратила, али нешто и донела. Одувек сте волели да користите мобилне телефоне на часу, ево савршене прилике за то, да га сада  користите као наставно средство у учењу нових наставних области.

Сада имате довољно времена које можете да користите како вам највише одговара. Управљање временом је вештина успешних људи. Само добро испланирано време је и добро искоришћено. Испланирајте свој дан. План можете да направите увече за сутрадан или ујутро за дан пред вама. Све активности којима се бавите испланирајте: кућне обавезе, забава, учење, физичка активност, дружење (радили смо ту радионицу:БИТНО-ХИТНО,брзо-кусо, а  БИТНО-НИЈЕ ХИТНО значи планирано)

Пожељно је да учите сваког дана, али биће дана кад ће вам оно што читате, деловати неразумљиво и када можете сатима да седите испред књиге, а да ништа не научите. Када се то деси, одустаните одмах, немој да потрошите сате у празно, погледајте неки филм, слушајте омиљену музику, ћаскајте са укућанима или друговима, а касније или сутрадан “ја хоћу-ја могу“ и научите оно што вам је наставник објаснио зашто је важно да знате.

Врло је важно место учења. Најбоље је да учите за столом јер одржава будност, а и лакше можете да пратите садржаје из РТС учионица. Поред себе имајте само предмете неопходне за учење. Ваш радни простор мора да буде добро осветљен и проветрен, посебно ових дана редовно, више пута у току дана, проветравајте просторије. Обезбедите што „ мирније“ услове за учење, без буке, галаме и телефонских позива и порука.

Када одлучите да учите из уџбеника, не крећите одмах на читање и понављање. Сагледајте прво лекцију у целини, прочитајте наслове и поднаслове и болдиране делове текста. Питајте се чему ово знање може да ми служи? Тражите одговоре на питања: КО, ШТА, ГДЕ, КАКО, ЗАШТО, Повежите градиво са другим предметима и животом.

Учите за живот, а не зато што морате! Ниједног тренутка не заборављајте да учите да би сте се укључили у свет рада или отпочели сопствени бизнис.

ВОЛИ ВАС ВАШ ПСИХОЛОГ                                                                                       Славица Јаковљевић